Tempo Dienst Forum

Hier dreht sich alles um die Fahrzeuge der Firma Vidal&Sohn und deren Nachfolgern!
 
StartseiteKalenderGalerieFAQSuchenMitgliederNutzergruppenAnmeldenLogin

Teilen | 
 

 Hello from far off Australia!

Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach unten 
AutorNachricht
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Hello from far off Australia!   So 06 Mai 2012, 05:28

Hello all. I apologise but I do not speak German (I have used google translate below)
I have come across what is believed to be the only Tempo Speed in Australia. Sadly it has been dismembered and is in poor condition. This is what I know -

The Tempo was imported to Australia in the 1950s by a French man in country NSW (about 100 kilometres west from Sydney). He used it as a farm vehicle for many years during which it suffered several accidents and became quite damaged. In the 1960s he sold the vehicle to a wrecking yard for scrap. The yard owner stripped all the mechanical parts. The chassis was cut in half and converted into a trailer. Its whereabouts is now unknown. Sadly, the cab was scrapped.

However, all the mechanical parts were not scrapped but carefully stored. The owner put them up for sale last year and I have agreed to buy them (very cheap!). These include - the Jlo engine (still turning), gearbox. clutch, chain and drive sprocket, dynastart, steering wheel, steering box, exhaust, petrol tank and assorted other engine parts. It is not much to work with I know and not a good basis for a restoration, but I am still inclined to attempt a reconstruction.

I would expect I will need to fabricate most of the parts. Is anyone able to provide detailed specifications for items such as the chassis? Can items such as wheels and axles be found or substituted?? What about sourcing parts from India? Such as a cab??

I will post up a couple of photos soon. I don't have the parts yet but will give more details, such as engine number when I get them. I don't know whether it is a A200 or A400 yet.

Cheers
Paul
______________

Hallo alle. Ich entschuldige mich, aber ich spreche nicht Deutsches (mich habe Google übersetze unten benutzt) Ich habe zufällig gestoßen, auf was geglaubt wird, um die nur Geschwindigkeit des Tempo- in Australien zu sein. Traurig ist es zerstückelt worden und ist im armen Zustand. Dieses ist, was ich weiß - Das Tempo wurde nach Australien Ende der Vierzigerjahre von einem französischen Mann im Land NSW importiert (ungefähr 100 Kilometer West von Sydney). Er verwendete es als Bauernhofträger jahrelang während, welches es einige Unfälle erlitt und durchaus beschädigt wurde. In den sechziger Jahren verkaufte er den Träger an ein ruinierendes Yard für Schrott. Der Yardinhaber streifte alle mechanischen Teile ab. Das Chassis wurde beinahe eingeschnitten und umgewandelt in einen Anhänger. Sein Aufenthaltsort ist jetzt Unbekanntes. Traurig wurde das Fahrerhaus ausrangiert. Jedoch wurden alle mechanischen Teile nicht ausrangiert, aber gespeichert sorgfältig. Der Inhaber stellte sie für Verkauf letztes Jahr auf und ich habe damit einverstanden bin, sie zu kaufen (sehr billig!). Diese schließen - die Jlo Maschine, Getriebe (noch) arbeiten mit ein. Kupplung, Kette und Antrieb sproket, dynastart, Lenkrad, Lenkkasten, Auspuff, Treibstoffbehälter und sortiert anderen Maschinenteilen. Es ist nicht viel, zum mit mir zu arbeiten weiß und nicht eine gute Basis für eine Wiederherstellung, aber ich werde noch geneigt, um eine Rekonstruktion zu versuchen. Ich würde erwarten, dass ich die meisten Teilen fabrizieren muss. Ist jemand in der Lage, Einzelspezifikationen für Einzelteile wie das Chassis zur Verfügung zu stellen? Können Einzelteile wie Räder und Wellen gefunden werden oder ersetzt werden?? Was über Auftreten zerteilt von Indien? Wie ein Fahrerhaus?? Ich gebe herauf ein paar Fotos bald bekannt. I don' t haben die Teile, dennoch aber spezifiziert mehr, wie Motornummer, wenn ich sie erhalte. I don' t wissen, ob es ein A200 oder ein A400 schon ist. Beifall Paul


Zuletzt von paulymx am Di 08 Mai 2012, 14:25 bearbeitet; insgesamt 2-mal bearbeitet
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   So 06 Mai 2012, 13:31


Unfortunately I cannot quite make out the engine number on the picture. I see there is an engine plate which might give me more information.

There are more photos but they don't really show much more.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
tempo-rolf
Geselle
Geselle


Anzahl der Beiträge : 43
Anmeldedatum : 01.03.10
Ort : nrw

BeitragThema: australia   So 06 Mai 2012, 21:13

hello,
this Engine and Parts is from a Tempo-Hanseat from the 1952-1954 and not 1940 .

Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Mo 07 Mai 2012, 11:58

Thank you for the identification Rolf. The wrecker's son though it was from the late 1940s, so 52-54 is close enough. The original owners are all deceased now so information about the Tempo is from hearsay. He has messaged me again today to advise more parts have been found.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
Tempochristian
Admin
Admin
avatar

Anzahl der Beiträge : 1224
Anmeldedatum : 09.02.10
Alter : 30
Ort : Hitzacker/Elbe

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Di 08 Mai 2012, 12:54

hello paul,

welcome in our forum ;-)

I'm curious what you have to have parts of the hanseat let them see us


greets

tempochristian

_________________
Fuhrpark:

- T6 Bj. 31 - E200 Bj. 37 - A400 Kasten Bj.41  - Boy Kasten Bj.51-Hanseat Kombi Bj. 53
-
Hanomag F20 Bj. 70 - Hanomag Matador E Bj.66
-Passat 32B Sammlung (Quantum, Santana etc..)

Hast du keinen Tempo-Wagen wird die Konkurenz dich schlagen!
                                                   
                                                              Typreferent Dreiräder bis 1949
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://www.tempohausen.de
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Di 08 Mai 2012, 14:36

The seller is packing up the parts for me this week and when I get them I will take some more photos. Basically all I will have is the engine and drive train, but it is I believe complete except for the carburetter. So I have:
Engine
Gearbox & clutch
Dynastart starter motor
Radiator
Steering wheel
Steering box
Primary drive sprocket
Exhaust/Auspuff
There are some other parts as well, but I don't have details

It is not much really. I am going to advertise in the original area to see if the chassis and rear wheels can be found, but I don't expect to find it. I will need a donor chassis, wheels and cab. It is a crazy idea I know!
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
henk50cc
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 23.09.11
Alter : 49
Ort : beilen

BeitragThema: tempo hanseat cabine   Sa 26 Mai 2012, 00:27

hello paul . im henk from holland i own and drive a 1951 tempo hanseat. and i now a cabine / doors / hood for a tempo hanseat for sale in holland the guy is asking 750 euro for it . maybe its something for you. only its withuot windows ore chassis. the advertsite its on is called www.marktplaats.nl the title of the ad [ tempo hanseat cabine ] greetings from holland and succes with bilding. if you have any questions my tel nr 0031593850575 greetings henk
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
henk50cc
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 23.09.11
Alter : 49
Ort : beilen

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Sa 26 Mai 2012, 00:51

hello paul i just checked if the advertissement was still there . only now somebodey else is selling the hood only... for 450 euro asking price so he must have buoght the cabine and doors . but its a classic garage so maybe .
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Mi 30 Mai 2012, 16:21

Thanks Henk for the tip. I have sent them a message and we shall see what they have.
Paul
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Di 05 Jun 2012, 13:50

Hi Henk and group
I have contacted the seller and they have the cab, bonnet and doors. They look in okay condition so I am in discussion with them.



Does anyone have a schematic and specification for the construction of the chassis?
Maybe photos showing how the cab attaches to the chassis?
How the engine is mounted?
How the steering and front wheel are mounted?
Thanks!!
Paul
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
henk50cc
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 23.09.11
Alter : 49
Ort : beilen

BeitragThema: doors and chassis   Fr 08 Jun 2012, 22:30

hello paul i heard from the seller of the cabine that the previos owner .still has two doors with the glass and window mechanism. and i met in germany on the tempo weekend . a father and son who sad they have a chassis of an hanseat but in the sixties somebodey removed the cabine [ complete front ] an turned it in a trailer to be put behind a car. maybe somebody of the club has there tel numbr. the talked to me sins i have a hanseat only i did not get there adres or tel nr. if you want to see the construction of a hanseat . i be willing to send you pictures of my hanseat. friendly greetings henk de lange from holland
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Sa 09 Jun 2012, 05:34

Hello Henk. Thanks for the tip. If the seller has a contact for the original owner. Any parts are welcome.
The Tempo that I am picking up came to the same fate as the one mentioned. The cab was sawn off and scrapped and the back was converted to a trailer.
Thanks for the offer of photos/advice too.
P
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Sa 09 Jun 2012, 06:48

Sorry, I should have added my email is paulyshell@hotmail.com
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
henk50cc
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 23.09.11
Alter : 49
Ort : beilen

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   So 10 Jun 2012, 23:45

maybe somebody still has the trailer wich once was a hanseat in australia? cuold you find that ? you wuold be able to build. i did not jet see that you have the front suspesion on wich you muont the motor and front wheel ? or chassis maybe stefan the chairman of the club nows the adres of those people in germany who have a hanseat trailer?or phone.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Mo 11 Jun 2012, 07:15

I have confirmed with the seller of the engine parts that he does not have the suspension or engine and wheel mounting so I will need to track one down in Europe somewhere. Does anyone have any suggestions? This is one of my most urgent priorities.
I am trying to track down the chassis/trailer here in Australia. I'm not sure I'll be able to find it, but if not I'm prepared to build my own. It will probably be easier and cheaper to build a reproduction here than ship one out. I do however need to get an original cab so I am negotiating that with the cab seller in Holland. The price for shipping to Australia is surprisingly cheap - equal to the cost of the cab. So if I can find more parts now and ship once that will be better for me.
I've also ordered parts books and user guides to help me. I expect this will be a very long restoration but that's alright as I have other projects to work on. I still have an unfinished Heinkel Tourist to restore. But I'll do all I can now to gather the parts.
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
henk50cc
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 23
Anmeldedatum : 23.09.11
Alter : 49
Ort : beilen

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Do 14 Jun 2012, 13:37

did you also buy the doors with windows in enschede [ holland ] ? i think i have his phone nmbr its 0031 [0]541514493 . you cuold inquire. greetings from henk
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen
paulymx
Geselle
Geselle
avatar

Anzahl der Beiträge : 53
Anmeldedatum : 06.05.12
Alter : 49
Ort : Australia

BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   Mi 18 Jul 2012, 04:32

After a very very long time the engines and parts have arrived and I have had a chance to look over them. They are in reasonably good condition. The engine still turns freely. The radiator has no leaks. The petrol tank appears to have no leaks. The whole steering mechanism appears to be intact. The exhaust is in poor condition and badly corroded.


The engine is a Heinkel 400 cc two stroke. Built in 1951.


Does anyone have any information about Heinkel two stroke engines? I am already a member of the Heinkel Deutschland Club (I have a 54 Heinkel Tourist scooter) and I know they have no information about Heinkel two strokes. Any advice welcome!

I remain in need of the front wheel, chain case and mounting for the engine/axle.
Additionally, I need some recommendations for the basic fittings - radiator hose, electric cables, spark plug spec, bolts/sizes for the engine, clutch springs, etc. Is the petrol tank cap and radiator standard sizes?
What about cables? - accelerator, choke,
What substitutes are suitable or available?

Does anyone have any detailed drawings / plans of the engine and suspension set up?
Kind regards
Paul
Nach oben Nach unten
Benutzerprofil anzeigen http://tempohanseat.blogspot.com.au/
Gesponserte Inhalte




BeitragThema: Re: Hello from far off Australia!   

Nach oben Nach unten
 
Hello from far off Australia!
Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach oben 
Seite 1 von 1
 Ähnliche Themen
-
» Interview der GQ Style Australia

Befugnisse in diesem ForumSie können in diesem Forum nicht antworten
Tempo Dienst Forum :: Vorstellung der Mitglieder-
Gehe zu: